Napakka Oy - Köpvillkor
Dessa allmänna villkor för köp och leverans är tillämpliga på alla köpavtal som ingår med Napakka Oy. Genom att beställa accepterar man dessa allmänna villkor.
Kundregistrering
Napakka Oy är en grossist. Företagsregistrering kräver ett FO-nummer.
Priser
Alla priser är exklusive moms och i EUR. Giltig moms läggs till de priser som visas i katalogen och på webben.
Prisförändringar
Vi förbehåller oss rätten att förändra priser. Vi reserverar oss för felaktiga bilder och texter på vår webbutik och i våra kataloger. Det är möjligt att beställningen inte kan accepteras på grund av dessa fel. Tekniska fel kan uppstå på webbutiken och kan rapporteras till vår kundservice på myynti@napakka.fi.
Leveranstid
Varorna levereras vanligtvis inom 1-4 vardagar. Leveranstiden för beställningen bestäms av leveranstiden för produkterna. Om beställningen innehåller artiklar som för närvarande inte finns i lager, kommer beställningen inte att skickas förrän alla artiklar är klara för leverans. I detta fall tar vi separat kontakt med kunden. Leveranstiden är vägledande och binder inte avsändaren. Om din beställning är brådskande, ange detta när du gör beställningen. Leveranstiden för kundtryckta och andra specialprodukter bekräftas alltid vid beställning.
Leveransvillkor
Beställning över 250 € (exkl moms) är fraktfri i Finland förutom beställningar till Åland. På beställning under 250 € (exkl moms) debiteras 9,90 € (exkl moms). Kundtryckta produkter och leveranser utomlands kommer att levereras och debiteras enligt överenskommelse och dessa villkor bekräftas vid beställning.
Företagskunder:
Leverans sker med Posti. Transport i huvudstadsregionen hanteras av en lokal transportör. Pallar och större varor levereras till lastkaj eller godsmottagning på gatuplan. Vi debiterar fraktkostnader vid ej mottagen leverans. Olevererad leverans avbryter inte beställningen och frigör inte mottagaren från ansvar för de redan uppkomna fraktkostnaderna.
Privatkunder:
Paket för privatkunder levereras till Postis serviceställen. Paketet förvaras på serviceställen i 7 dagar. Vi debiterar fraktkostnader för försändelser som inte har hämtats från posten under avtalad tid. Olevererad leverans avbryter inte beställningen och frigör inte mottagaren från ansvar för frakt- och returkostnader som redan har uppkommit.
Avhämtning från Napakka's lager:
Beställningen kan hämtas från Napakkas lager utan frakt. Kunden meddelas när beställningen är tillgängliga för upphämtning. Om produkterna inte har hämtats inom 14 dagar efter den första anmälan, kommer beställningen att annuleras. Hämtningsadress: Ruosilantie 14, Helsingfors. Öppettider
Restorder
Leveranser under 15 € (exkl moms) kommer inte att levereras.
Returer
Kontakta alltid oss på e-post eller telefon innan du returnerar varor: myynti@napakka.fi / 09 452 00400. Kontakt ska göras inom rimlig tid efter mottagandet av beställningen. Produkten måste returneras senast 14 dagar efter det har avtalats med kundservice. Om orsaken till returen är annat än den felaktiga kvaliteten på produkten eller något fel i produktspecifikationerna har säljaren rätt att återkräva frakt- och retur kostnaderna. Returrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter.
Reklamationer
Kommentarer om transportskador måste göras vid mottagandet av leveransen. Kommentarer till beställningen och fakturan måste göras inom sju dagar efter mottagandet av varan eller fakturan. Eventuella kommentarer om kvaliteten skall meddelas inom rimlig tid.
Betalningsvillkor
Betalningsvillkor för faktureringskunder är 14 dagar netto såvida inte annat särskilt avtalats med vår kundservice. Fakturering och möjlig inkasso hanteras av Brang Oy med Napakkas tillstånd. Dröjsmålsräntan är 16%. Kreditvärdigheten kontrolleras vid beställning. Napakka har rätt att begära för förskottsbetalning om kunden har fel i sin kredithistorik eller betalningshistorik. Fakturor skickas främst elektroniskt som e-fakturor eller via e-post. Tilläggsavgiften för pappersfakturering är 3,90 € (exkl moms).
Information om betalningsagenten
Adyen BV
Betalningsagenten på Napakkas webbutik är Adyen BV (EU-VAT: NL817154243B01).Tjänsten kräver inte registrering och är kostnadsfritt för kunder. Alla data- och pengetransaktioner är SSL-skyddade. Mer information:
Info For Shoppers
Terms and Conditions
Contact Adyen
Nordic office
Adyen Nordic AB
Kungsbron 16, 12 tr
111 22 Stockholm
Sweden
T: +46 (0) 8-124 009 50
Dutch head office
Adyen N.V.
Simon Carmiggeltstraat 6-50
1011 DJ Amsterdam
The Netherlands
T: +31 85 888 8138
Dutch Business ID (KvK): 34259528
Andra villkor
Varan förblir Napakkas egendom tills den är fullt betald. För ändringar på fakturan som är oberoende av Napakka Oy debiterar vi 10 € (exkl moms) per behandling.
Ändringar av villkor
Vi har rätt att ändra dessa villkor.
Den senaste versionen av villkoren är alltid tillgänglig på www.napakka.fi/kopvillkor.
Dessa allmänna villkor för köp och leverans är tillämpliga på alla köpavtal som ingår med Napakka Oy. Genom att beställa accepterar man dessa allmänna villkor.
Kundregistrering
Napakka Oy är en grossist. Företagsregistrering kräver ett FO-nummer.
Priser
Alla priser är exklusive moms och i EUR. Giltig moms läggs till de priser som visas i katalogen och på webben.
Prisförändringar
Vi förbehåller oss rätten att förändra priser.
Vi reserverar oss för felaktiga bilder och texter på vår webbutik och i våra kataloger. Det är möjligt att beställningen inte kan accepteras på grund av dessa fel.
Tekniska fel kan uppstå på webbutiken och kan rapporteras till vår kundservice på myynti@napakka.fi.
Leveranstid
Varorna levereras vanligtvis inom 1-4 vardagar. Leveranstiden för beställningen bestäms av leveranstiden för produkterna.
Om beställningen innehåller artiklar som för närvarande inte finns i lager, kommer beställningen inte att skickas förrän alla artiklar är klara för leverans.
I detta fall tar vi separat kontakt med kunden. Leveranstiden är vägledande och binder inte avsändaren. Om din beställning är brådskande, ange detta när du gör beställningen.
Leveranstiden för kundtryckta och andra specialprodukter bekräftas alltid vid beställning.
Leveransvillkor
Beställning över 250 € (exkl moms) är fraktfri i Finland.
På beställning under 250 € (exkl moms) debiteras 9,90 € (exkl moms).
Kundtryckta produkter och leveranser utomlands kommer att levereras och debiteras enligt överenskommelse och dessa villkor bekräftas vid beställning.
Företagskunder:
Leverans sker med Posti. Transport i huvudstadsregionen hanteras av en lokal transportör.
Pallar och större varor levereras till lastkaj eller godsmottagning på gatuplan.
Vi debiterar en hanteringskostnad av 20€ (exkl moms) om leveransen inte hämtas ut på Postis serviceställe. Olevererad leverans avbryter inte beställningen och frigör inte mottagaren från ansvar för de redan uppkomna frakt- och hanteringskostnader.
Privatkunder:
Paket för privatkunder levereras till Postis serviceställen. Paketet förvaras på serviceställen i 7 dagar. Vi debiterar en hanteringskostnad av 20€ (exkl moms) om leveransen inte hämtas ut på Postis serviceställe. Olevererad leverans avbryter inte beställningen och frigör inte mottagaren från ansvar för de redan uppkomna frakt- och hanteringskostnader.
Hämtning från Napakkas lager
Beställningen kan hämtas från Napakkas lager utan frakt. Kunden meddelas när beställningen är tillgängliga för upphämtning.
Om produkterna inte har hämtats inom 14 dagar efter den första anmälan, kommer beställningen att annuleras. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en hanteringsavgift på 20 €/beställning (exkl moms) för beställningar som inte hämtas.
Hämtningsadress: Ruosilantie 14, lastkaj 6-7, 00390 Helsingfors. Öppet mån-fre 8-16.
Restorder
Leveranser under 15 € (exkl moms) kommer inte att levereras.
Returer
Kontakta alltid oss på e-post eller telefon innan du returnerar varor: myynti@napakka.fi / 09 452 00400. Kontakt ska göras inom rimlig tid efter mottagandet av beställningen. Produkten måste returneras senast 14 dagar efter det har avtalats med kundservice.
Om orsaken till returen är annat än den felaktiga kvaliteten på produkten eller något fel i produktspecifikationerna har säljaren rätt att återkräva frakt- och hanteringskostnaderna.
Returrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter.
Reklamationer
Kommentarer om transportskador måste göras vid mottagandet av leveransen.
Kommentarer till beställningen och fakturan måste göras inom sju dagar efter mottagandet av varan eller fakturan.
Eventuella kommentarer om kvaliteten skall meddelas inom rimlig tid.
Betalningsvillkor
Betalningsvillkor för faktureringskunder är 14 dagar netto såvida inte annat särskilt avtalats med vår kundservice.
Fakturering och möjlig inkasso hanteras av Brang Oy med Napakkas tillstånd.
Dröjsmålsräntan är 16%.
Kreditvärdigheten kontrolleras vid beställning. Napakka har rätt att begära för förskottsbetalning om kunden har fel i sin kredithistorik, riskklassificering eller betalningshistorik.
Fakturor skickas främst elektroniskt som e-fakturor eller via e-post. Tilläggsavgiften för pappersfakturering är 3,90 € (exkl moms).
Fakturor skickas i allmänhet samma dag som ordern har lämnats för transport eller hämtats från vårt lager.
Information om betalningsagenten
Adyen BV
Betalningsagenten på Napakkas webbutik är Adyen BV (EU-VAT: NL817154243B01). Tjänsten kräver inte registrering och är kostnadsfritt för kunder.
Alla data- och pengetransaktioner är SSL-skyddade. Man har tillgång till online-betalning för alla finska banker.
För mer information:
https://www.adyen.help/hc/en-us/categories/360002679940-Adyen-on-my-bank-statement
https://www.adyen.com/legal/terms-and-conditions
https://www.adyen.com/contact
Nordic office:
Adyen Nordic AB
Kungsbron 16, 12 tr
111 22 Stockholm, Sweden
T: +46 (0) 8-124 009 50
Dutch head office:
Adyen N.V.
Simon Carmiggeltstraat 6-50
1011 DJ Amsterdam
The Netherlands
T: +31 85 888 8138
Andra villkor
Varan förblir Napakkas egendom tills den är fullt betald.
För ändringar på fakturan som är oberoende av Napakka Oy debiterar vi 10 € (exkl moms) per behandling.
Ändringar av villkor
Vi har rätt att ändra dessa villkor. Den senaste versionen av villkoren är alltid tillgänglig på www.napakka.fi/kopvillkor.